hu / Magyar

Ország:

hu Magyarország

Nyelv:

Magyar
Regisztráció Amennyiben regisztrálni szeretne, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot!
+36 30 475 5345
info@bordiszmunagyker.hu

Import ügyletek - Tervezőasztaltól az áru beérkezéséig

TERVEZŐASZTALTÓL AZ ÁRU BERÉRKEZÉSÉIG

Bőr pénztárca tervezés és előkészítés, termékek megrendelése, gyártása, szállítása - hajóval vagy repülővel. Mire figyeljünk ha külföldről rendelünk árut, bőr pénztárcát. Az egyik legfontosabb kritériuma, hogy napra kész tudással rendelkezzünk a női és férfi ruházati és kiegészítő divattrendekről.

Tervezés és előkészítés

A bőr táska vagy bőr pénztárca tervezésének legfontosabb kritériuma, hogy napra kész tudással rendelkezzünk a női és férfi ruházati és kiegészítő divattrendekről. Négy fős tervező kollektívánk ezért folyamatosan figyelemmel kíséri a divattrendek változásait, valamint nagyon gyakran elmegyünk a legfontosabb bőráru kiállításokra is. A másik legfontosabb tényező a gyárakkal való szoros kapcsolattartás, melynek során napra kész információt kapunk tőlük a fejlesztés alatt álló új bőrökről, valamint a legutóbbi divat szerinti fém kiegészítőkről, kellékekről. Mivel a vállalkozásunk profilja több mint 90%-ban bőr pénztárcák forgalmazása, ezért a legnagyobb hangsúlyt az új bőr pénztárca kollekciók tervezésére, kifejlesztésére fordítjuk. Legfontosabb szempont, hogy a tervezésnek folyamatosnak kell lenni ezért állandóan 3-4 új bőr pénztárca termékcsalád kifejlesztésén dolgozunk, mivel egy-egy termékcsalád tervezése a gyártás megkezdéséig legalább 6-8 hónapot szokott igénybe venni....

IMPORT ÜGYLETEK

TERVEZŐASZTALTÓL AZ ÁRU BERÉRKEZÉSÉIG

Tervezés pénztárca import esetén

A bőr táska vagy bőr pénztárca tervezésének legfontosabb kritériuma, hogy napra kész tudással rendelkezzünk a női és férfi ruházati és kiegészítő divattrendekről. Négy fős tervező kollektívánk ezért folyamatosan figyelemmel kíséri a divattrendek változásait. Ezért nagyon gyakran elmegyünk a legfontosabb bőráru kiállításokra is. A másik legfontosabb tényező a gyárakkal való szoros kapcsolattartás. Ezek során napra kész információt kaphatunk tőlük a fejlesztés alatt álló új bőrökről, valamint a legutóbbi divat szerinti fém kiegészítőkről, kellékekről. Ezek a legfontosabb prioritásai a pénztárca import lebonyolításának. Mivel a vállalkozásunk profilja több mint 90%-ban bőr pénztárcák forgalmazása, ezért a legnagyobb hangsúlyt az új bőr pénztárca kollekciók tervezésére, kifejlesztésére fordítjuk. Legfontosabb szempont, hogy a tervezésnek folyamatosnak kell lenni, ezért állandóan 3-4 új bőr pénztárca termékcsalád kifejlesztésén dolgozunk. Egy-egy termékcsalád tervezése a gyártás megkezdéséig legalább 6-8 hónapot szokott igénybe venni.

Pénztárca import első fázis a pénztárca tervezés

Első fázis a pénztárca tervezés

Előkészítői fázis megrendelés előtt

Az előkészítői fázis egyik momentuma a mintapénztárcák megrendelése a megküldött tervrajzok alapján. Ha a beérkező pénztárca minták minden szempontból megfelelőek a gyártáshoz, csak ebben az esetben szoktuk leadni a végleges megrendeléseket. Ehhez szükséges még 1-2 hónap egyeztetés az esetleges hiányosságok kiküszöbölésére és módosítások elvégzésére. Nem csak a pénztárcákat tervezzük meg, hanem a csomagoló anyagokat, és a bőr pénztárca dobozokat is mi tervezzük. Ha kiválasztottuk a gyártáshoz leginkább megfelelő típusú bőrt, és lezártuk az ár tárgyalásokat ekkor szoktuk leadni az egyes termékcsaládokra vonatkozó megrendeléseinket. Ezek után tudjuk elkezdeni a pénztárca import előkészítését.

Megrendelés

A bőr táska, bőr pénztárca gyártása egy bonyolult feladat. Az egyik legfontosabb feladat eldönteni azt, hogy milyen alapanyagok és kellékek legyenek használva a gyártás során. Természetesen a legfontosabb eldöntendő kérdés a bőr kiválasztása, amely függ a megrendelendő termék fajtájától, szezontól, a modellek jellegétől, árkategóriájától. Nagyon fontos az időtényező, arra lehet számítani, hogy a bőr a megrendelésétől számítva 3-4 hét alatt tud elkészülni a bőrgyárakban. A gyáraknak időben meg kell rendelniük még a bélés selymet vagy bélésvásznat, a bőr táska, bőr pénztárca típusától függően patentot, cipzárat, cipzárkocsit. Ha nem bőrből készül a cipzárkocsi húzó, a cipzárkocsi anyagával és színével teljesen megegyező cipzárkocsi húzót is meg kell rendelnünk. A gyáraknak ezen kívül be kell szerezni a segédanyagokat is. Például ragasztót, különböző vastagságú és minőségű papírkartonokat, szivacsot, továbbá a bőr belső felületére kasírozható bélésanyagokat.

Fontos figyelemmel kísérni

A pénztárca import során kiemelten fontos figyelni azokat az alapanyagfajtákat, amelyek importból származnak, mivel ezek beszerzése nagyon időigényes. Egy adott rendelésre csak olyan határidőt szabad kérni, ahol figyelembe vettük a megrendeléshez szükséges alapanyagok közül a legkésőbbi dátumra visszaigazolt termék szállítási határidejét. Mielőtt a megrendelést a végleges formájában visszaigazolták számunkra, előtte fontos a gyárral minden paramétert egyeztetni, és elfogadtatni. Egy esetleges félreértés miatt akár eladhatatlan termékeket is kaphatunk. A legjobb egyeztetési forma, ha a gyártól bekérjük a fizikai minta pénztárcákat.

Ma már nagyon gyakran e-mailben, fotón küldjük a bőr pénztárca mintákat, de nagyon fontos, hogy a fizikai mintákat beszerezzük a gyártól. Egy esetleges későbbi nézeteltérést a fizikai minták alapján tisztázni tudunk. Ugyanúgy lényeges, hogy a megrendelés visszaigazolásával párhuzamosan rögzítsük a fizetési feltételeket, amely mindkét fél számára elfogadhatónak és egyértelműnek kell lennie. Természetesen a megrendelés részleteit, úgymint a szállítási határidőt, a termékek minőségi besorolását, a pénztárca minták, kontraminták meglétét, az arra való hivatkozást, a megrendelés összegét, a pénzügyi teljesítés részleteit, a szállítás részleteit egy kereskedelmi szerződésben célszerű rögzíteni, ami az ügyfélkapcsolat alapja. Bármely később előforduló nézeteltérés esetén ez egy alapvető okirat, amely alapján egy pénztárca import ügyletnél felmerülő problémákat rendezni lehet.

Gyártás

Miből készül a valódi bőr pénztárca?

Ha mindezeket az alapvető feltételeket a gyárral egyeztettük, és végleges formában rögzítettük, következhet a termékek gyártása. Mivel a megrendelés lezártával tisztáztuk a bőr típusát, minőségét, a gyártási határidőt, konkrét elképzeléssel lehetséges a bőrt a bőrgyárban megrendelni. Nagyon fontos rögzíteni a bőrgyárral az egyeztetés során, hogy a megrendelő ragaszkodni fog a tőlük kapott mintabőr típusához, minőségéhez, színéhez és a technológiához a gyártás során. Mivel az adott mintabőr lett továbbküldve a megrendelő felé, ezért ez így a megrendelés alapját képezi.

Ha ennél részletesebben szeretnéd tudni, kattints a fenti linkre!

A bőr festése hatalmas tölgyfa hordókban történik

A bőr festése hatalmas tölgyfa hordókban történik

A bőrgyárral a várható gyártási időt figyelembe véve - amely általában 20-30 nap - folyamatosan tartani kell a kapcsolatot a bőr pénztárca gyártó vállalatnak. Fontos személyesen is ellenőrizni a gyártást, hogy elkerülhető legyen az a probléma, hogy nem a megrendelt minta szerint lett legyártva több ezer négyzetméter bőr. Ebben az esetben el tudunk kerülni egy olyan kellemetlen problémát, hogy nem kerül átvételre a nem megfelelő minőségben és paraméterekkel legyártott bőr. Ha nem a mintabőr szerint lett legyártva a megrendelt bőr, esetleg a megrendelővel újból el kell fogadtatni egy más színű, vagy más karakterű bőrt a pénztárca gyártásához. Mindkét esetben csúszni fog a szállítási határidő, és a bőráru gyártó vállalat hitelességét fogja rontani a nem megfelelően legyártott bőr alapanyag. Ha az előzőekben leírt problémák nem merültek fel, és a mintabőr szerinti minőségben lett legyártva pénztárca elkészítéséhez szükséges bőr, elkezdődhet a pénztárca gyártása.

Pénztárca gyártási technológia szervezése

Szerződött partnerünk gyára korszerű technológiával felszerelt, kiváló szakember gárdával rendelkező, bőrdíszműves termékeket előállító gyár. A hosszú évek folyamán a gyártással foglalkozó munkatársaikat tovább képezték egy-egy speciális munkafázisra. Így más-más szakemberek végzik a különböző gyártási folyamatokat, ezzel emelve a gyártási minőséget és a költséghatékonyságot. Természetesen mindegyik munkatársuk el tud készíteni egy pénztárcát a szabástól a termékek csomagolásáig, de nem mindegy, hogy mennyi idő alatt és milyen minőségben.

Ezért fektettek nagyon nagy hangsúlyt a technológiai folyamatok megszervezésére, specifikálására és az ebben résztvevő dolgozók magas szintű képzésére. Így a megrendelők igényeit a legversenyképesebben, világszínvonalon tudják kielégíteni. Természetesen a legkorszerűbb gyártási technológiákhoz a legjobb minőségű gépi berendezésekkel lett felszerelve a gyár. A gépek Japánból, Németországból és Olaszországból kerültek beszerzésre.

A legelső munkafázis a bőr és a különböző bélésanyagok és segédanyagok kiszabása. Ez egy külön munkacsarnokban történik. Ez után már párhuzamosan végzik a különböző gyártási folyamatokat, a bőrök szélvékonyítását az egyes idomok elkésztését, tűzését, a kellélek felszerelését az adott technológiai sorrendnek megfelelően.

Legfontosabb munkafázis a bőr szabása

Egy magas szintű gyártási technológiával és minőségellenőrző rendszerrel rendelkező vállalat esetében a legfontosabb a bőr szabásának a legapróbb részletekig történő megbeszélése. Ezt személyes látogatásunk alkalmával megtettük, mivel nagyon fontos, hogy szabásnál az összes bőrhibát kikerüljük.

A bőr szabása során fontos a bőr hibák kikerülése

A bőr szabása során fontos a bőr hibák kikerülése

Viszont a legszigorúbb gyártási technológiai előírások betartása mellett sem érdemes úgynevezett "tökéletes" minőségű pénztárcát készíteni, mivel érdemes beleszabni a pénztárca bőrébe az adott állatbőr felületére jellemző karakteres bőr részeket is. Természetesen szabásnál a bőrhibákat ki kell kerülni, viszont az adott bőrre jellemző karakteres bőr részeket egy magasan képzett szakember bele fog szabni egy-egy adott idom számára, így a bőr nem fogja elveszíteni eredeti karakterét. Így nem fogunk a végén egy műbőr jellegű pénztárcát kapni úgy, hogy a bőr 50%-a kidobásra került a szabászat során a "tökéletes" minőség elérésének céljából.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy az összes bőrhibát ne kerüljük ki a szabászat során, ez a legfontosabb feladat.

Hiába van betartva 100%-os mértékben a magas színvonalú gyártási technológia, a minőségellenőrzés során ezt a terméket ki kell venni a szállítmányból!

A pénztárca gyártása, minőség ellenőrzése, csomagolása

A pénztárca varrás az egyik legfontosabb munkafázis

A pénztárca varrás az egyik legfontosabb munkafázis

Egy-egy nagyobb megrendelés általában 5-6 hét alatt készül el, de nagyon fontos az ezt követő munkafázis, a termékek minőségi ellenőrzése, csomagolása. A minőségellenőrzés során megtisztítják a bőr felületét a gyártás során rárakódott különböző szennyeződésektől (ragasztó, stb.). Megpróbálják eltüntetni a bőr felületről az esetleges karcolásokat, ha szükséges különböző szerekkel átkenik a bőrök felületét, javítják a tűzés során esetlegesen keletkezett öltéskihagyásokat.

Partner vállalatunk fontos célja a 100%-os vevői elégedettség. A megrendelés visszaigazolásakor a bőr megrendelésével párhuzamosan megrendelésre kerülnek a pénztárcák dobozai, illetve a csomagoláshoz szükséges egyéb kellékanyagok, a belső kreditkártya minták, irat minták, a pénztárca csomagoló kendő és a pénztárca doboz. Ezekhez e-mailben elküldjük a gyártási rajzokat, amelyek továbbküldésre kerülnek a papírgyárnak.

Fontos, hogy a csomagoló anyagok időben a rendelkezésre álljanak, hogy azoknak a hiánya ne késleltesse a szállítmány időben történő feladását. Általában másik papírgyártól szokták rendelni a csomagoló dobozokat, egy kisebb fajta vékonyabb kartondobozt, amelybe 10 db dobozba csomagolt pénztárcát helyeznek el, majd ebből a dobozból 10 db-ot tesznek egy nagyobb, erősebb falú kartondobozba. Így ezek a dobozok 100 db pénztárcát tartalmaznak. A dobozkészítő gyár a megrendelő részére szükséges adatokat ráírja az egyes dobozokra, majd a csomagolást követően a gyárban ráírják a dobozokra az egyedi paramétereket. Csomagolás után az összes adat birtokában kitöltésre kerül a csomaglista, ami a fuvarlevél alapjául szolgál.

Választható szállítási módok a pénztárca import során

Még a megrendelés visszaigazolásakor megrendelő és gyártó eldönti a szállítás módját, amely közúton, hajóval vagy repülővel történhet. A közúti szállítás esetén a távolságok rövidebbek, a szállítás háztól házig történik, ennek a szállítási módnak nem sok buktatója van, ezért részletesen nem foglalkozunk ezzel. A hajós szállítási mód mindenképpen kombinálva van valamennyi közúti szállítással, de jellemzően a közúti szállítás távolsága a hajós szállítás távolságához képest elenyésző. A megrendelésben, illetve a kereskedelem szerződésben a feleknek meg kell állapodni hajós szállítás esetén a fuvarparitásról, ki fizeti a szállítást a gyártól a kikötőig, ki fizeti a vámoltatást és az egyéb ügyintézési költségeket a kikötőben.

Szállítás hajóval

A mi szakmánkban nagyon fontos, hogy a megrendelő kellő körültekintéssel járjon el hajós szállítás esetén a következők miatt:

- A termék anyagául szolgáló bőr nedvességtartalmának határérték alatt kell lennie, és ha a gyártási idő alatt a levegő páratartalma magas volt, akkor a csomagolás előtt a terméket ki kell szárítani. Ebben az esetben lehet csak becsomagolni és elszállítani a gyárból a pénztárcákat. Ez egy hangsúlyos tényező a szerződés megkötésekor. El kell dönteni, hogy vállaljuk-e a magasabb rizikót az alacsonyabb hajózási költség érdekében a magasabb költségű légi szállítás ellenében. Jó tanács, csak abban az esetben vállaljuk ezt a rizikót, ha az adott gyártó céget jól ismerjük és már többször rendeltünk árut tőlük probléma mentesen.

A tengeri szállítás hatalmas konténer szállító hajókkal történik

A tengeri szállítás hatalmas konténer szállító hajókkal történik

Milyen pénzügyi hátránya van a hajós szállításnak?

Negatív pénzügyi vonása is van a hajós szállításnak, az ilyen szállítási mód esetén a gyárak általában 30% előleget kérnek szerződéskötéskor. A maradék összeget a hajóra történő felrakodás után kell a hajós szállítmányozó cég igazolásának birtokában a gyártó cég részére átutalni. Ezt követően fogjuk csak megkapni az árut kb. 1-1.5 hónap múlva.

Pénzügyi teljesítés a feladó felé

Legtöbb esetben a szerződéseket hajós szállítás esetén FOB paritáson kötjük, ebben az esetben a feladó fizeti a szállítási költségeket a gyártól a kikötőig, továbbá a kikötői helyi költségeket is. Amennyiben a szállítmányozó cég értesít minket, hogy a szállítmány felrakásra került a hajóra és megküldi részünkre e-mailben a Bill of Lading-et, teljesíthetünk fizetést feladó felé a balance összeg vonatkozásában. A megrendelt árut gyűjtő vagy önálló 20", 40", 40"HQ konténerekben szállíttathatjuk.

Nagyon fontos, hogy a bőrt nem kezelhetik dimethyl fumarate biocid vegyszerrel, továbbá a pénztárcák csomagolásánál nem tehetnek a termékhez dimethyl fumarate biocid anyagtartalmú gombásodás elleni tasakokat. Hajós szállítás esetén a szállítmányozó cég elvégzi a szállítmány vámolását és a rendeltetési helyre szállítását.

Milyen okmányok szükségesek pénztárca import esetén a hajóval történő szállítás során?
  • Bill of Lading eredeti példány
  • Kereskedelmi szerződés eredeti példány
  • Csomaglista eredeti példány
  • Certificate of Origin eredeti példány
  • Számla eredeti példány
  • Proforma számla eredeti példány
  • Megrendelés visszaigazolás eredeti példány
  • Biztosítási kötvény (ha nem megrendelő köti a biztosítást)

 

Légi szállítás

- A légi szállítás lényegesen drágább, de megfontolandóak a repülőgépes szállítás előnyei:

- A szállítmány elindulását követően a pénztárca import szállítmány maximum 3-4 nap alatt megérkezik a rendeltetési repülőtérre.  Ha D/P alapon vagy T/T alapon fizetünk a megrendelőnek, nem szükséges a számla értékét több mint 1 hónappal az áru megérkezése előtt kifizetni.

- A légi szállítással kiküszöbölhető, hogy a pénztárca import áru bepenészedjen, vagy a bőr anyagában olyan kémiai változások történjenek, mint a konténerekben szállított áruban, amely egyes kémiai paraméterek negatív romlását okozhatja. Továbbá repülőgépes szállítás esetén a földi kiszolgáló vállalatok véges raktárkapacitása miatt az ügyintézés a repülőtereken általában lényegesen gyorsabb, mint egy kikötőben, így hamarabb megkaphatjuk az árut.

A légi szállítás drágább, de biztonságosabb és gyorsabb

A légi szállítás drágább, de biztonságosabb és gyorsabb

Milyen okmányok szükségesek pénztárca import során a repülőgépes szállítás esetén?

  • Kereskedelmi szerződés eredeti példány
  • Számla eredeti példány
  • Csomaglista eredeti példány
  • Certificate of Origin eredeti zöld színű példánya
  • Feladó által kötött biztosítás kötvényének eredeti példánya
  • Megrendelés visszaigazolás eredeti példány
  • Proforma számla eredeti példány
  • Deklaráció a bőr típusáról
  • Gyártói tanúsítvány a bőr dimethyl fumarate biocid mentességéről

 


MIRE FIGYELJÜNK, HA KÜLFÖLDRŐL RENDELÜNK ÁRUT PÉNZTÁRCA IMPORT ESETÉBEN?

Megrendelésünk elküldését követően egyeztetünk külföldi partnerünkkel a rendelés minden részletét illetően. Ha minden apró részletet tisztáztunk, ekkor szokta a külföldi partner megküldeni a megrendelés visszaigazolását, vagy egy proforma számlát. A következő és egyben a legfontosabb lépés a kereskedelmi szerződés megkötése.

A kereskedelmi szerződés tartalma pénztárca import alkalmával:

  • Megrendelő megnevezése, adatai
  • Gyártó megnevezése, adatai
  • Megrendelt termékek megnevezése, mennyisége, megrendelés értéke, összege
  • A megrendelt termékek minőségi kategóriájának besorolása
  • Hivatkozás arra, hogy a gyártandó bőr pénztárca minősége megfeleljen a megrendelőnek küldött mintapénztárcák minőségével.
  • Az alapanyagok szükséges akkreditált laboratóriumi tesztjének elvégzése
  • Fuvarparitás feltüntetése
  • Fizetés ütemezése
  • A készáru szállításának részletes leírása
  • A szállítmányhoz kapcsolódó szükséges okmányok felsorolása
  • Az áru csomagolásának részletes leírása

Nagyon fontos, hogy a gyártást csak a mindkét fél által aláírt, lebélyegzett kereskedelmi szerződés birtokában szabad megkezdeni. A pénztárca import során szoros kapcsolatban kell lenni a gyárral, egyeztetni az esetlegesen felmerült problémák megoldásának módját. Ragaszkodni kell a szállítási határidő betartásához, de nem minden áron, ha szükséges el kell fogadni az árufeladás határidejének csúszását, ha az befolyásolná a pénztárca minőségét.

Regisztráció

A bejelentkezéshez szükséges felhasználónév és jelszó igényléséhez kérjük keressen minket e-mailben: info@bordiszmunagyker.hu
OK